Del : SMS

Kasper Rørsted færdig som topchef i Henkel

rørsted
Den danske topchef i den tyske koncern Henkel Kasper Rørsted Foto:

Danskeren Kasper Rørsted forlader jobbet som tophef i den tyske kosmetik- og kemigigant Henkel i april. Hans exit overrasker markedet.

Artiklen fortsætter under annoncen

Den 53-årige dansker Kaster Rørsted, der siden 2007 har stået i spidsen for den børsnoterede tyske koncern Henkel, træder tilbage i april.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra den børsnoterede tyske koncern.

Rørsted

Ifølge meddelelsen har Kasper Rørsted selv valgt at forlade stillingen. Hans efterfølger bliver Hans Van Bylen, der har været en del af koncernen i en årrække.

Kasper Rørsted har som topchef i Henkel været den højest placerede danskere i europæisk erhvervsliv, og har været en del af den tyske koncern i 11 år.

Meldingen om hans exit overrasker aktiemarkedet. Aktien faldt med fem procent efter nyheden.

Ifølge det tyske magasin Witschaftswoche har der længe været spekulationer om, at Rørsted var på vej til at forlade koncernen. Han er bl.a. nævnt som Adidas-boss Herbert Hainers efterfølger.

Henkel

Der har også været forlydender om, at Rørsted ikke gik så godt i spænd med bestyrelsesformanden i Henkel-koncernen, Simone Bagel-Trah. Men det afviste efterkommeren til grunlæggeren Fritz Henkel i et interview med Wirtschaftswoche:

»Mit forhold til Kasper Rørsted er fremragende. Vi har tillid til hinanden,« sagde hun.

Henkel har hovedsæde i Düsseldorf og beskæftiger omkring 50.000 personer. Henkel er bl.a. kendt for forbrugsprodukter med mærker som Pritt, Schwarzkopf og Gliss Hair Repair.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere