Berlingske Business

Investorer retter stærk kritik mod DLH-ledelse

Investorer kritiserer bestyrelse og direktion i DLH for at være alt for længe om at se virkeligheden i øjnene.

Artiklen fortsætter under annoncen

Særligt beslutningen fra adm. direktør Kent Arentoft om nu at anerkende, at der ikke er nogen fremtid i selskabet, efter at man i 2011 foretog en kapitaludvidelse for ca. 250 millioner kr. på optimistiske fremtidsplaner, er under kritik.

Det skriver Børsen.

I prospektet i 2011 fremlagde koncernen en strategi, hvor man skulle nå en omsætning på 4,5-4,8 mia. kr. og en ebit-margin på 4,5-5 pct i 2014. Til sammenligning venter selskabet i år at nå en omsætning på 2,2 mia. og et driftstab på 30-40 mio. kr.

- Det er et skræmmende eksempel på, hvor galt det kan gå. Man kan med rette kritisere den nuværende ledelse af selskabet for, at de har været for langsomme til at erkende, at de ikke var eksistensberettigede med den plads de har i markedet. De har været for langsomme til at indse, at det ikke er en forretningsmodel, der er holdbar. Den erkendelse burde have indfundet sig allerede i 2011 eller før, siger en aktiechef hos en stor kapitalforvalter, der fortsat ejer aktier i selskabet til Børsen.

Adm. direktør Kent Arentoft har ikke ville svare på, om han burde have handlet anderledes, men fokuserer i stedet på, at man nu vil gøre det, der er bedst for investorerne og sælge koncernens fire forretningsområder.


Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Trump har sat en lille kæp i det globale klimahjul ved at genåbne tidens mest kontroversielle olieledninger. Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvorfor det alligevel er det økonomiske ra...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen