Del : SMS
Berlingske Business

Intermail lider stadig i konvolutbranchen

Det er stadig langt fra godt nyt, Intermail kan sende sine aktionærer, når det kommer til regnskabet.

Artiklen fortsætter under annoncen
Konvolutmarkedet er fortsat under markant pres, og det sætter sine tydeligt spor i regnskabstallene, der er blodrøde.

Omsætningen i 2012/13 faldt for andet år i træk, denne gang til 483,0 mio. kr. fra 513,6 mio. kr. Siden regnskabsåret 2008/09, der heller ikke var en fest, er omsætningen dykket med mere end 100 mio. kr. fra 590,5 mio. kr.

Den svage toplinje sætter sit præg på resultaterne. Driftsresultatet, EBITDA, faldt i året til 6,3 mio. kr., mere end en halvering fra sidste års 14,7 mio. kr. Allerede på EBIT-niveau er der røde tal, da Intermail fik et negativ EBIT-resultat på 9,9 mio. kr. mod et tab på 3,6 mio. kr. sidste år.

- Det forringende EBITDA-resultat skyldes, at faldet i omkostningerne ikke har været tilstrækkeligt til at kompensere for den hurtigt faldende omsætning og den lavere bruttomarginal inden for konvolutproduktion, skriver Intermail.

Før og efter skat styrtbløder Intermail med 61,5 og 57,5 mio. kr. Det er tredje år i streg med tab, og selskabet tabte sidste år 36,1 og 42,4 mio. kr. på disse poster.

Dermed er egenkapitalen barberet til 19,2 mio. kr. ved udgangen af regnskabsåret 2012/13 fra 73,1 mio. kr. året før.

Indeværende regnskabsår ventes ikke at byde på bedring for toplinjen. Intermail har tidligere meldt ud, at man ventede en omsætning i 2013/14 på 460 til 480 mio. kr. Det er nu nedjusteret til 450 til 480 mio. kr. Driftsresultatet, EBITDA, ses lande i niveauet 16-23 mio. og EBIT være positivt.

/ritzau/FINANS

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere