Del : SMS
Berlingske Business

Hollandsk ingredienskoncern rammer plet i fjerde kvartal

kemi
Den hollandske ingrediens- og kemikaliekoncern DSM landede stort set som ventet i fjerde kvartal sidste år. Foto:

Den hollandske ingrediens- og kemikaliekoncern DSM landede stort set som ventet i fjerde kvartal sidste år.

Artiklen fortsætter under annoncen

Selskabet, der på nogle forretningsområder konkurrerer med danske Chr. Hansen, løftede i oktober, november og december sidste år sin omsætning af de fortsættende aktiviteter til 1926 mio. euro fra 1811 mio. euro i den tilsvarende periode et år tidligere.

Analytikerne havde ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News ventet et salg på 1914 mio. euro.

Driftsresultatet (EBITDA) for de fortsættende aktiviteter blev samtidig løftet til 261 mio. euro fra 254 mio. euro i fjerde kvartal 2014. Her havde analytikerne regnet med en fremgang til 258 mio. euro.

For 2016 sigter DSM efter at løfte driftsresultatet (EBITDA) sammenlignet med 2015, oplyser selskabet desuden. Selskabet foreslår udbetaling af et udbytte på 1,65 euro per aktie for regnskabsåret 2015.

»DSM's præstation i fjerde kvartal, der var lidt over forventning, var opløftende. Vi er særligt tilfredse med vores fremgang i Nutrition, hvor både Animal og Human leverede pæn organisk vækst. Performance Materials fortsatte med at drage gavn af forbedrede marginer,« siger Feike Sijbesma, der er administrerende direktør hos DSM, i regnskabet.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere