Del : SMS

Fransk NKT-rival blødte mere end ventet i 2015

NEXANS-RESULTS/
Den franske kabelproducent Nexans, der konkurrerer med danske NKT's Cables-division, kom ud af 2015 med et større underskud end ventet blandt analytikerne. Arkivfoto. Foto:

Den franske kabelproducent Nexans, der konkurrerer med danske NKT's Cables-division, kom ud af 2015 med et større underskud end ventet blandt analytikerne.

Artiklen fortsætter under annoncen

Toplinjen var ellers stort set som ventet, idet Nexans omsatte for 4,60 mia. euro sidste år, mens analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News havde sigtet efter et salg på 4,67 mia. euro.

NKT

Bundlinjen var dog noget rødere end ventet, da Nexans tabte 194 mio. euro sidste år mod et ventet underskud på 106 mio. euro.

Det er blandt andet restruktureringsomkostninger på 100 mio. euro samt en nedskrivning af aktiverne på 142 mio. euro, der har trukket Nexans i rødt, oplyser selskabet i regnskabet.

Derudover har de tungt faldende råvarepriser også kunnet mærkes i Nexans' resultatopgørelse.

NKT Kabel

- Transformationen af vores selskab er gået op i tempo, og effekterne af det kan mærkes. Initiativerne, der er sat i værk som en del af en strategisk plan, har givet os mulighed for at øge vores driftsmargin og skære betydeligt i nettogælden. Dette er blevet opnået på baggrund af et glansløst marked og faldende salg, som i særlig grad har lidt grundet faldet i råvaremarkedet, siger Arnaud Poupart-Lafarge, der er administrerende direktør hos Nexans, i regnskabet.

 

 

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere