Del : SMS
Berlingske Business

Ferrari er kørt ind i krisen

FERRARI-FACTORY
Foto:

Især de italienske købere svigter deres egen sportsvogn.

Artiklen fortsætter under annoncen

De hårde tider i Italien er gået hårdt ud over landets bilfabrik numero uno. Salget af Ferrari er mere end halveret i støvlelandet i 2012.

Der blev helt præcist solgt 56 procent færre af de typisk røde luksusbiler i det forløbne år, skriver The Guardians hjemmeside. Dermed blev der ifølge avisen kun solgt 248 biler.

Endnu værre gik det for konkurrenten Maserati, som oplevede et faldt på hele 72 procent til kun 115 biler.

Ifølge Ferraris topchef Luca di Montezemolo er det kun de italienske købere, der har svigtet, mens salget i udlandet har været godt.

"Igen er Italien undtagelsen, hvor vi har set et fald på grund af den økonomiske krise - men også på grund af negative forhold for luksusvarer, som ellers i lang tid har været og vil fortsætte med at være en vigtig ressource for landet," siger han.

Formanden for de italienske bilforhandleres organisation Federauto, Filippo Pavan Bernacchi, skyder skylden på høje skatter.

"Bilmarkedet lider under en overdosis af skatter rettet mod købet og ejerskabet af biler," siger han.

I Danmark er bilsalget fortsat højt - men drevet af meget små og prisbillige biler.

VW Up

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere