Berlingske Business

DLH vil sælge forretningsområder fra

Skovbrug
Foto:

Et fortsat udfordrende marked får grossisten til at DLH til at overveje et salg af aktiviteter.

Artiklen fortsætter under annoncen

Grossisten af trævarer DLH lægger op til salg af aktiviteter og forretningsområder.

Det oplyser koncernen til fondsbørsen onsdag morgen.

Beslutningen er taget i erkendelse af "et fortsat udfordrende marked for grossisthandel med træ og træprodukter samt en forventet lav sigtbarhed de kommende år", oplyser koncernen, der har gennemført en analyse af de fremtidige muligheder - herunder om DLH er den bedste ejer for de nuværende forretningsenheder.

træ

I en kommentar fra bestyrelsesformanden Kurt Anker Nielsen hedder det bl.a.

- Baseret på en grundig analyse af forskellige scenarier, har bestyrelsen konkluderet, at det vil skabe mest værdi for selskabets aktionærer, hvis der kan opnås en acceptabel pris for de enkelte forretningsområder og hovedkontoret afvikles med henblik på at skabe størst muligt provenu for aktionærerne. Det er en rigtig svær beslutning. Virksomheden har stolte traditioner, men vores vurdering er, at de enkelte forretningsenheder vil få bedre muligheder for at udvikle sig i andet ejerskab.

træ

I meddelelsen til fondsbørsen noterer DLH, at koncernen efter en række omstruktureringer med frasalg og afvikling og nedbringelse af den nettorentebærende kapital nu er tæt på at være gældfri.

træ

DLH består i dag af tre regionale europæiske forretningsenheder, der varetager salg til detailhandlen og industrien samt forretningsenheden Global Sales, der sælger direkte til kunder, især i Kina og Vietnam, uden selv at være lagerførende.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Afkastene i Sampensions markedsrenteprodukt 3 i 1 Livspension har været ganske pæne og landede i 2016 på 8,4 % for en 45-årig kunde med moderat risiko. Dermed placerer Sampension sig foran mange konkurrenter på årets afkast.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen