Del : SMS
Berlingske Business

DLH tilpasser strategien

Nedgang kræver tilpasning.

Artiklen fortsætter under annoncen

Trævaredistributøren DLH kom ud af tredje kvartal med et negativt driftsresultat på 3 mio. kr. efter en nedgang i omsætningen til 586 mio. kr. fra 613 mio. kr. i samme periode sidste år.

- DLH har i tredje kvartal oplevet en fortsættelse af de vanskelige europæiske markedsforhold, der begyndte sidste efterår, hedder det i regnskabet.

DLH's driftsresultat blev i tredje kvartal forringet med sammenlagt 13 mio. kr. i forhold til samme periode sidste år. DLH's bundlinje viste et underskud på 45 mio. kr. mod et tab på 7 mio. kr. i tredje kvartal af 2011.

Selskabet fortæller i regnskabet, at man undervejs har justeret strategiplanen "Go to Market," der blev lanceret i 2010, fordi markedsforholdene har ændret sig på grund af gældskrisen i Europa.

- Strategiens oprindelige finansielle målsætninger var udarbejdet i et andet globalt økonomisk miljø end det nu gældende og under en anden struktur. Den økonomiske udvikling i Europa har betydet, at koncernens fokus i langt højere grad end forudsat har været rettet mod konsolidering samt gælds- og omkostningsreduktion. Dette fokus har sikret et slankere og mere konkurrencedygtigt DLH, skriver DLH i regnskabet.

Selskabet fastholder forventningerne og venter fortsat en omsætning på 2,5 mia. kr. samt en EBIT-margin på omkring nul for hele 2012.

For 2013 venter DLH en omsætning "på niveau med omsætningen i 2012," mens DLH også i 2013 regner med at operere med en EBIT-margin på 0 pct., ligesom tilfældet altså er i 2012.

- Der forventes en fortsat forskydning mellem forretningsområderne, så Global Sales, der traditionelt har en lavere bruttomargin, vil udgøre en større andel end i dag, skriver DLH, der samtidig fortæller at yderligere omkostningsbesparelser vil kompensere forskydningen og bevirke, at det er muligt at opretholde et niveau tilsvarende niveauet i indeværende år.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere