Del : SMS
Berlingske Business

Direktørfyring og tavshed har sendt Roblon-aktien ned

TIL ARKIV ROBLON
Roblon. Arkivfoto. Foto:

Hverken selskabet selv eller den fyrede direktør har udtalt sig om årsagen til fyringen, og aktiekursen er faldet støt siden.

Artiklen fortsætter under annoncen

Roblon-aktien er faldet godt 20 pct. siden selskabet fyrede administrerende direktør Jens-Ole Sørensen med øjeblikkelig virkning i august, og selskabet er blevet kritiseret for ikke at vedligeholde kontakten med aktionærerne tilstrækkeligt. Det skriver Børsen.

roblon

Hverken selskabet selv eller Jens-Ole Sørensen har udtalt sig om årsagen til fyringen, og aktiekursen er faldet støt, efter at det har taget Roblon godt fire måneder at finde en ny direktør. Den lange periode har skabt usikkerhed hos investorerne, da Roblon heller ikke har kommunikeret årsagen til fyringen ud til markedet.

Flere investorer kritiserer Roblon, der blandt andet producerer reb, kabler og LED-lys, for ikke at oplyse markedet om sine planer eller vedligeholde kontakten til aktionærerne tilstrækkeligt, og bestyrelsesformand Jørgen Kjær Jacobsen forstår kritikken.

Årsregnskab fra A.P. Møller Mærsk

- Det er jeg fuldstændig enig i. Det skal en direktør og virksomhed gøre, siger Jørgen Kjær Jacobsen til Børsen, og understreger, at investorerne på den front vil kunne forvente mere af den nye direktør, Lars Østergaard.

Roblon-aktien lukkede tirsdag i 239 kr., mens kursen ved direktørfyringen i august lå lige omkring 300 kr. Roblon fremlægger årsregnskab torsdag.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere