Del : SMS
Berlingske Business

Bouygues gør klar til fusion med solidt regnskab

BOUYGUES-M&A/ORANGE
Bouygues Telecom og Orange. Foto:

Det franske konglomerat Bouygues overgik analytikernes forventninger i 2015, da selskabet kunne rapportere en nettoindtjening på 403 mio. euro.

Artiklen fortsætter under annoncen

Til sammenligning havde analytikere adspurgt af Bloomberg ventet en nettoindtjening på 340 mio. euro.

Der er dog tale om en halvering af resultat fra 2014, og det skal blandt ses i lyset af, at salget faldt med 2 pct. til 32,4 mia. euro for selskabet, der blandt andet driver et teleselskab og et ejendomsudviklingsselskab. Derudover trækker en række engangsposter ned, da man har investeret i opgraderinger af netværk.

mobil

Konglomeratet er optimistisk, når det gælder fremtiden og ser forbedret profitabilitet i 2016. Det er blandt andet koncernens konstruktionsforretning, der vil drive fremgangen, vurderer Bouygues.

Samtidig fastholder Bouygues målene for sin teledivsion om en EBITDA-margin på 25 pct. for 2017 med planer om at spare mindst 400 mio. euro i 2016 sammenlignet med slutningen af 2013.

pix-Vodafone

Bouygues oplyser videre, at samtalerne om at fusionere med teleselskabet Orange fortsætter.

»Bouygues fortsætter drøftelserne annonceret den 5. januar 2016, i lyset af at en fusion mellem Bouygues Telecom og Orange vil styrke den langsigtede tilstedeværelse i telesektoren«, oplyser Bouygues.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere