Del : SMS
Berlingske Business

BASF leger med tanken om at indlede budkrig om Dupont

BASF-RESULTS/
ARKIVFOTO. Foto:

Den tyske kemisupersværvægter BASF har slået sig sammen med rådgivere og banker for at undersøge mulighederne for at afgive et købsbud på Dupont, som ellers blev enig med den amerikanske kemikaliegigant Dow Chemical om en fusion i december. Det siger kilder med indblik i forløbet til Bloomberg News.

Artiklen fortsætter under annoncen

BASF har dog endnu ikke besluttet, om selskabet vil gå videre med processen, ligesom den tyske koncern ifølge Bloomberg News' kilder ikke har henvendt sig officielt til Dupont.

US-CHEMICALS-RESTRUCTURING-LAYOFFS-DOWCHEMICAL-FILES


Verdens største kemikoncern, BASF, har arbejdet sammen med rådgivere siden sidste år for at udforske muligheden for at afgive et bud på Dupont. Et opkøb vil give BASF mulighed for at få en fod inden for forretningsområder spændende fra ingredienser og enzymer til såsæd såsom genmodificeret korn.

Dupont, der i 2011 købte den danske virksomhed Danisco, blev i slutningen af sidste år ellers enig med Dow Chemical om en fusion. Planen er at splitte det kombinerede selskab - som får navnet Dow Dupont - i tre forskellige selskaber. Dupont oplyste i forbindelse med offentliggørelsen af sit årsregnskab for 2015, at fusionen gik som planlagt.

BASF-aktien falder med 1 pct. til 62,45 euro på børsen i Frankfurt.

/ritzau/FINANS

DUPONT

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere