Del : SMS
Berlingske Business

Solceller er rene pengemaskiner

Meget store solfangere på huse ved.Strandsbjerg.
Meget store solfangere på huse ved.Strandsbjerg. Foto:

Solcellefeberen har ramt de danske boligejere - 16.000 har købt et anlæg i 2012

Artiklen fortsætter under annoncen
Et solcelleanlæg på taget er næsten lige så godt som at have sin egen seddelpresse stående hjemme i garagen, skriver Fyens Stiftstidende.

Det er en veritabel pengemaskine at producere sin egen strøm. Man sparer hele sin strømregning, og nye gunstige skatteregler betyder, at et anlæg til f.eks. 100.000 kroner kan være betalt efter blot syv år, uden at ejeren har haft en krone oppe af lommen.

- Det er en kanonforretning. Det er der slet ingen tvivl om, siger Henrik Ifversen fra revisionsfirmaet Revision Limfjord, som har specialiseret sig i at lave selvangivelser for nye ejere af vindmølle- og solcelleanlæg.

På det seneste er markedet yderligere stimuleret af store prisfald på solcellepaneler og hård konkurrence mellem en lang række leverandører. For eksempel tilbyder både Bilka, Bauhaus og Wupti.com i dag at sætte et anlæg op.

Ifølge Energitjenesten skal man dog se sig lidt for, når man går fra ønske til handling, skriver Fyens Stiftstidende.

- Brug din mavefornemmelse, siger energikonsulent Rune Schmidt fra Energitjenesten på Ærø.

- Der er mange nye aktører på dette marked, og der findes ikke en facitliste med gode og dårlige producenter og leverandører. Folk skal sætte sig ind i sagerne og bruge deres sunde fornuft, når de vælger produkt og leverandør. Mange er blot med for at skumme fløden, lyder advarslen fra Rune Schmidt i avisen.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere