Del : SMS

Novos gulddreng forlader DONG

Lars Rebien
Foto:

Novos topchef, Lars Rebien, ønsker ikke at genopstille til DONG's bestyrelse. Udmeldingen kommer under en uge efter, at Rebien stod bag DONG-formand på afgørende pressemøde.

Artiklen fortsætter under annoncen
To medlemmer af DONG Energys bestyrelse ønsker ikke at fortsætte efter selskabets generalforsamling om 14 dage. Det er Lars Rebien, topchef i Novo Nordisk, og Jens Kampmann. 

Jens Kampmann begrunder sit ønske om at fratræde med alder - han er 75 år gammel. For Lars Rebien lyder begrundelsen, at hans virke i DONG Energy har været koncentreret om en mulig børsnotering. Da den nu ikke længere er aktuel, har Lars Rebien valgt at koncentrere sig om sit job i Novo og om sine øvrige bestyrelsesposter. 

"Dong Energy er en uhyre spændende virksomhed, og jeg indtrådte i bestyrelsen for at være med til at gennemføre børsnoteringen. Som bekendt blev det valgt ikke at gennemføre denne, og jeg påtog mig for godt et år siden en udenlandsk bestyrelsesopgave og udtræder derfor nu af Dong Energy's bestyrelse," lyder det i en skriftlig kommentar fra Lars Rebien.  

Det er kun en uge siden, at Lars Rebien optrådte på et dramatisk pressemøde sammen med DONG-formand Fritz Schur, hvor såvel Rebien som Schur gik hårdt til angreb på den nu afskedigede Anders Eldrup. 

I stedet for Lars Rebien og Jens Kampmann anbefales det i indkaldelsen til DONGs generalforsamling, at Novozymes' finansdirektør Benny D. Loft og den tidligere socialdemokratiske finansminister Pia Gjellerup indgår i bestyrelsen. 




 

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere