Del : SMS

Norsk rig-operatør scorer toprater for gamle rigge

Mærsk afviser at genforhandle Nordsøaftale
Foto:

Markedet for borerigge boomer lige nu, og det sender dagsraterne markant op.

Artiklen fortsætter under annoncen

Senest har den norske operatør Awilco kunnet mere end fordoble sit kvartalsplus grundet stærkt stigende renter. Det skriver branchemediet Upstream Online.

Ifølge mediet har Awilco øget sit overskud i tredje kvartal til 14,4 mio. dollar fra 5,2 mio. dollar i andet kvartal efter omsætningen steg til 44,4 mio. dollar fra 32,5 mio. dollar. i det foregående kvartal.

Det var støttet af markant stigende rater for to af selskabets gamle rigge i Nordsøen, WilHunter og WilPhoenix, der er fra starten af 1980'erne. Ifølge Upstream har de begge været på kontrakter i den britiske del af Nordsøen til i underkanten af 300.000 dollar om dagen, mens de nye kontrakter er til over 400.000 dollar om dagen.

Awilco venter, at alle optioner på sine rigge bliver udnyttet, da der mere eller mindre er dømt udsolgt i markedet for rigge frem til slutningen af 2014.

A.P. Møller - Mærsks Maersk Drilling opererer i rig-markedet, men har fokuseret på high-end rigge, der kan operere i hårdt vejr og boreskibe, der kan bore på store dybder.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere