Del : SMS
Berlingske Business

Honda: Derfor har vi valgt Danmark

honda
Overskrift
Honda mener, brintbilen er fremtiden. Og Danmark skal være et af foregangslandene for deres satsning. Foto: Mads Nyborg Anneberg
 

Honda vil have brintbiler rullet ud til befolkningen, og de vil starte i Norden. Hør forklaringen her.

Artiklen fortsætter under annoncen

Honda er et af fire bilfirmaer, der vil placere en stor del af deres brintbilsatsning i de nordiske lande. De mener, Norden spiller en stor rolle i at få teknologien sat i værk.

Chief Project Engineer for Honda Europe, Thomas Brachmann, var med til at lave aftalen:

Hvorfor har Honda valgt de nordiske lande til denne aftale?

- De nordiske lande spiller i vore øjne en kæmpe rolle i udrulningen af vedvarende brintteknologi. Derfor ser vi også de nordiske lande som meget vigtige i udbredelsen af brintbiler.

Aftalen siger ikke noget om, hvor mange biler der skal leveres. Hvorfor kunne I ikke være mere specifikke?

- I øjeblikket koncentrerer vi os om udviklingen af brændselscellerne, som Honda vil udbyde fra 2015. Til den tid vil vi se, hvordan de forskellige lande har klaret for eksempel opsætningen af brintstationer, og så kan vi bestemme et antal. Derfor ville det være forkert af os at sige nu, at vi vil levere 10.000 biler. Simpelthen også fordi, vi endnu ikke har nogen kunder.

Tror du, brintbiler er fremtiden for bilindustrien?

- Vi mener, at brint er det bedste alternative brændstof lige nu, og det vil det blive ved med at være i et langt stykke tid.

Se interviewet med Thomas Brachmann (på engelsk):

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere