Del : SMS
Berlingske Business

United Technologies skuffer på omsætningen

UNITED TECH/HELICOPTERS
Det amerikanske konglomerat United Technologies, der blandt andet producerer flymotorer, rulletrapper og elevatorer, fik i fjerde kvartal 2015 et justeret resultat Foto:

Omsætningen landede imidlertid på 14,3 mia. dollar i kvartalet, hvilket var dårligere end forventningen om en omsætning på 15,3 mia. dollar.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det amerikanske konglomerat United Technologies, der blandt andet producerer flymotorer, rulletrapper og elevatorer, fik i fjerde kvartal 2015 et justeret resultat per på 1,53 dollar mod forventede 1,52 dollar blandt analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News.

Omsætningen landede imidlertid på 14,3 mia. dollar i kvartalet, hvilket var dårligere end forventningen om en omsætning på 15,3 mia. dollar.

Selskabet holder dog fast i sine forventninger til 2016, hvor man regner med at få en indtjening per aktie i niveauet 6,3-6,6 dollar og en omsætning mellem 56 og 58 mia. dollar.

Samtidig oplyser selskabet, at man har planer om et aktietilbagekøbsprogram på 3 mia. dollar.

Selskabets administrerende direktør, Gregory Hayes, kæmper med høje omkostninger i divisionen Pratt & Whitney samt en opbremsning i elevatorforretningen Otis i Kina , skriver Bloomberg News.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere