Del : SMS
Berlingske Business

Uber taber 1 mia. dollar om året i Kina

FILES-US-IT-LIFESTYLE-TRANSPORT-UBER
ARKIVFOTO. Foto:

På grund af hård konkurrence med den lokale rival Didi Kuaidi taber Uber mere end 1 mia. dollar, godt 6,7 mia. kr., om året i Kina.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skriver Financial Times.

- Vi er profitable i USA, men vi taber over 1 mia. dollar om året i Kina. Vi har en hård konkurrent, der taber penge i hver eneste by de eksisterer i, men de køber markedsandele op, siger Travis Kalanick, administrerende direktør for Uber, ifølge Financial Times til tech-sitet Betakit.

UBER TECH-LYFT/PROBE

Travis Kalanick mener, at Ubers afgørende forskel er muligheden for at dække det kinesiske underskud med overskud hentet andre steder, eksempelvis på det amerikanske marked, mens den kinesiske konkurrent tyr til fundraising og subsidier.

- Jeg foretrækker at bygge frem for at fundraise. Men hvis jeg ikke deltager i fundraising-bonanza'et bliver jeg klemt ud af andre, der køber deres markedsandele, siger Travis Kalanick ifølge Financial Times. Uber har rejst mere end 10 mia. dollar til dato.

FILES-FRANCE-TRANSPORT-TAXI-UBER

Didi Kuaidi har afvist Ubers kommentarer om selskabets finansielle forhold som usande og hævder at gå i nul i mere end halvdelen af de 400 kinesiske byer, selskabet opererer i. Selskabet har desuden investeret i Ubers rivaler andre steder i verden, eksempelvis Lyft i USA.

Ubers kinesiske satsning understreges af ambitionen om at være til stede i dobbelt så mange byer som nu ved udgangen af 2016, og dermed nå op på knap 100 byer.

UBER TECH-LYFT/PROBE

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere