Del : SMS

Tusindvis af bankfilialer lukker i Storbritannien

Ifølge konsulentfirmaet McKinsey vil omkring 2500 bankfilialer lukke i Storbritannien i løbet af de næste fem år, hvilket vil reducere det samlede antal af bankfilialer til under 7500 på landsplan.

Artiklen fortsætter under annoncen

Ifølge konsulentfirmaet McKinsey vil omkring 2500 bankfilialer lukke i Storbritannien i løbet af de næste fem år, hvilket vil reducere det samlede antal af bankfilialer til under 7500 på landsplan.

Det skriver The Telegraph.

Flere britiske bankkunder har skiftet de fysiske bankbesøg ud med online løsninger, hvilket allerede har fået godt 2000 bankfilialer til at dreje nøglen om.

- Vi tror på, at inden 2019 vil mellem 15 pct. og 30 pct. af alle banklån blive forhandlet og underskrevet digitalt, og godt 80 pct. af alle kreditkort vil blive udstedt efter digital ordre, siger Brian Ledbetter, der er topchef i McKinsey, til the Telegraph.

McKinsey påpeger, at et marked uden bankfilialer er højst utænkeligt, eftersom en undersøgelse udarbejdet af McKinsey viser, at briterne finder det betryggende at have fysiske bankfilialer, der kan faciliterer større lån.

Desuden er der ganske få banker, der trodser tendensen og åbner flere bankfilialer. Blandt andet har den svenske storbank, Handelsbanken, fået vokseværk og netop fejret åbningen af filial nummer 200 i Storbritannien. I den mindre ende ligger Metro Bank, der ligeledes udvider forretningen, og banken har netop annonceret ambitioner om at åbne endnu flere bankfilialer.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere