Del : SMS

Svigtende amerikansk bilsalg i december

FIAT-CHRYSLER/MARCHIONNE-LEGACY
Bilsalget er kølnet i USA Foto:

Bilkøberne svigtede General Motors og Toyota.

Artiklen fortsætter under annoncen

De store bilfabrikanter i USA havde noget mindre gang i salget i december, end analytikerne på forhånd havde spået.

Angiveligt er det koldt og barsk vintervejr, som har mindsket amerikanernes købelyst, rapporterer Bloomberg News.

Både General Motors, Ford, Chrysler og Toyota langede i december færre bilnøgler over disken, end hvad markedet havde sat næsen op efter.

- Salgstempoet i begyndelsen af måneden var langsommere end ventet, da en del områder var ramt af dårligt vejrlig, siger bilanalytiker hos Edmunds.com, Michelle Krebs, ifølge Bloomberg News.

General Motors' salg dykkede 6,3 pct. i december. Til sammenligning havde analytikerne regnet med en salgsfremgang på 1,5 pct. Toyota solgte 1,7 pct. færre biler, mens Fords salg af mindre køretøjer steg 1,7 pct. Analytikerne ventede en fremgang hos Toyota på 3,1 pct. og et løft hos Ford på 4,3 pct.

For 45. måned i træk voksede Chryslers salg. Men heller ikke selskabet, der overtages af Fiat, kunne med en fremgang på 5,7 pct. leve op til analytikernes forventninger om en salgsvækst på 8,4 pct.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere