Berlingske Business
LIVE
09:26 Simcorp-aktien dropper efter regnskab

Ny Exxon-topchef vil udvide og sætter grønt aftryk

EXXON MOBIL-MEETING/
Den nye topchef i oliegiganten Exxon, Darren W. Woods, har fremlagt planer for store investeringer i alt fra Texas til det sydamerikanske land Guyana og støtter samtidig grønne tiltag. Det skriver New York Times. Foto:

Den nye topchef i oliegiganten Exxon, Darren W. Woods, har fremlagt planer for store investeringer i alt fra Texas til det sydamerikanske land Guyana og støtter samtidig grønne tiltag. Det skriver New York Times.

Den nye topchef, som erstatter Rex Tillerson efter hans udnævnelse som udenrigsminister, fremviser dermed en mere aggressiv tilgang end rivaliserende energiselskaber, som i stigende grad holder pengepungen i ro.

»Vi har selvtillid. Vores job er at konkurrere og få succes i et hvilket som helst marked uanset omstændigheder og priser, sagde topchefen ved Exxons årlige analytikermøde onsdag.«

I alt annoncerede selskabet investeringer for 22 mia. dollar i år samt planer om investeringer på 25 mia. dollar årligt frem til 2020.

02BUSBUSINESS-TYRA-SYDOEST-.jpg

Darren W. Woods er også opsat på at sætte et grønt aftryk i Exxon. Han er en højlydt fortaler for en CO2-afgift og har sat en prominent miljøforkæmper i bestyrelsen.

Derudover investerer Exxon yderligere i grønne tiltag som geologisk CO2-lagring og bedre batterier, som skal sikre, at fossile brændstoffer er mindre miljøskadelige og stadig vil dominere i fremtiden, skriver New York Times.

USA TRUMP WHITE HOUSEedit

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen