Del : SMS
Berlingske Business

Nintendos salg dykker grundet mangel på hit-spil

epaselect JAPAN FINANCE NINTENDO
Nintendos nettoindtjeningen faldt til 29,1 mia. yen i de sidste tre måneder af 2015, fremgår det af spilproducentens forskudte regnskab tredje kvartal. Foto:

Indtjeningen hos Nintendo er faldet med 36 pct. i tredje kvartal som følge af, at den japanske spilproducent ikke har formået at komme med spiltitler, der kunne løfte salget i julesalget.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skriver Bloomberg News.

Nintendos nettoindtjeningen faldt til 29,1 mia. yen i de sidste tre måneder af 2015, fremgår det af spilproducentens forskudte regnskab tredje kvartal. Til sammenligning havde analytikere adspurgt af Bloomberg godt nok ventet et resultat på 23 mia. yen, men der var stadig tale om et fald på 36 pct. sammenlignet med tilsvarende periode året før.

pix-Super Mario

- Der var simpelthen ikke nogen storsælgere til Wii U og 3DS ved udgangen til årets shoppingsæson, siger Tomoaki Kawasaki, der er analytiker i Iwai Cosmo Securities, til Bloomberg News med henvisning til to af Nintendos konsoller.

Nintendo står over for at ryste posen ved at udgive sit første spil - kaldet Miitomo - til smartphones.

pix-Super Mario

- Der vil komme meget opmærksomhed på Miitomo i marts, og hvad spillet vil sige om selskabets strategi. Nintendo har stærkt brug for en ny vækstmotor, vurderer Tomoaki Kawasaki.

Nintendo-aktien falder tirsdag med 0,8 pct. til 17.175 yen.

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere