Del : SMS
Berlingske Business

Marc Jacobs vil bruge Instagram som betaling

marc jacobs
Den amerikanske modedesigner Marc Jacobs. Foto:

Modefirmaet Marc Jacobs gør det muligt for kunderne at betale med deres »sociale valuta« via Twitter, Instagram og Facebook.

Artiklen fortsætter under annoncen
Fredag åbner Marc Jacobs en ny pop-up store på Manhattan. Navnet bliver »Daisy Marc Jacobs Tweet Shop« og ulig de fleste andre specialbutikker vil der ikke være mulighed for at betale med klingende mønt eller svinge betalingskortet.

I stedet kan kunderne forlade butikken med modevarer i bytte for at have brugt de sociale medier til at sende tweets, poste Instagram-billeder eller facebook-opdateringer. Det skriver nyhedssitet Mashable.

INSTAGRAM/


Butikken ønsker nemlig at benytte sig af kundernes såkaldte »sociale valuta«. Ved at tage billeder eller tweete med hashtagget #MJDaisyChain, bliver kunderne belønnet med Marc Jakobs-produkter, når de forlader butikken.

»Henover årene har Marc Jacobs' Daisy-brand (parfumebrand, red.) opbygget en betydelig mængde følgere på de sociale medier, og hele dette foretagende er vores måde at sige tak til de kunder, der elsker Daisy, og som hele tiden finder nye og kreative måder at vise deres hengivenhed på,« siger Marc Jacobs' vicedirektør for marketing, Lori Singer, til Mashable.

NOVOsocialemedia


Produkterne i butikken rangerer fra alt fra parfumer og halskæder til punge. Dagens bedste Instagram-foto vinder en håndtaske.

Konceptet blev udviklet efter en samtale med Facebook, som afslørede, at parfumebrandet Daisy er et af de brands på Facebook, som engagerer sig mest med dets følgere. Det har betydet, at følgerne er nogle af de mest loyale på Facebook.

»Vi har set folk lave tegninger og iscenesætte særlige humørbilleder med den ikoniske parfumeflaske, så der er rigeligt med engagement,« fortæller Lori Singer til Mashable.

Laursen


Kunder, der svinger forbi Daisy Marc Jacobs Tweet Shop kan også få gratis manicurer og tage selfies i butikkens fotoboks.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere