Berlingske Business
LIVE
18:01 På gensyn i morgen

KPMG: Britiske virksomheder må tage højde for brexit

FILES-BRITAIN-EU-BREXIT
Arkivfoto. Revisionsselskabet KPMG advarer om, at en række britiske selskaber ikke i tilstrækkelig grad tager højde for risici ved brexit.  Foto:

Revisionsselskabet KPMG advarer om, at en række britiske selskaber ikke i tilstrækkelig grad tager højde for risici ved brexit.

Det skriver The Independent.

Ifølge KPMG er der en risikabel og uholdbar tendens blandt virksomheder lokaliseret i Storbritannien, hvor de mangler at beskytte dem selv mod følgerne af brexit.

Selskaberne bør have en mere proaktiv tilgang til at påvirke deres position ved brexit, mener ledende figur fra KPMG.

»Der er klart en bred skare af firmaer, der enten er i fornægtelse eller mangler at engagere sig fuldt på ledelsesniveau. Disse organisationer har en tendens til at argumentere for, at der er for meget usikkerhed og kompleksitet efter parlamentsvalget, men de har urealistiske syn på udfaldet af brexit,« siger Karen Brix, der er chef for brexit i KPMG til The Independent.

KPMG reagerer på den konservative politiker Phillip Hammonds udtalelse sidste torsdag, hvor han fastslog, at virksomheder allerede trækker deres investeringer i landet på grund af brexit.

Karen Brix siger til avisen, at den nuværende turbulente situation vil ikke ændre sig over de næste par år, og derfor må virksomheder gå i gang med at forberede sig.

20BUS20170613-104733-4-1500.jpg

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen