Berlingske Business
LIVE
16:47 Novos ærkerival får 250 millioner for at »sladre« om konkurrent

Kemikaliegiganten Dow Chemical overgår forventningerne

US-CHEMICALS-RESTRUCTURING-LAYOFFS-DOWCHEMICAL-FILES
Den amerikanske kemikaliegigant Dow Chemical kom ud af årets fjerde kvartal 2015 med et justeret resultat per aktie på 93 cent mod forventede 69 cent. Foto:

Den amerikanske kemikaliegigant Dow Chemical kom ud af årets fjerde kvartal 2015 med et justeret resultat per aktie på 93 cent mod forventede 69 cent.

Det skriver Bloomberg News.

Salget faldt i kvartalet til 11,5 mia. dollar fra 14,4 mia. dollar et år tidligere. Alligevel var det bedre end de forventede 11,2 mia. dollar, som analytikerne havde regnet med ifølge et estimat fra Bloomberg.

DOW-M&A/DU PONT

Det er selskabets største division, plastikdivisionen, der er årsagen til, at forventningerne topper, fordi olieprisen ligger så lavt, som den gør. Og da man bruger olien som råmateriale i divisionen, er udgifterne her faldet.

Aktien stiger i formarkedet med 2,4 pct. til 43,60 dollar.

16BUSBagside---Edward-Breen.jpg

Dow Chemical blev i slutningen af sidste år enig med kollegaen Dupont om en fusion. Planen er at splitte det kombinerede selskab - som får navnet Dowdupont - i tre forskellige selskaber. Dupont oplyser i forbindelse med regnskabet, at fusionen går som planlagt.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen