Berlingske Business

Hårdeste jul nogenside for britisk detailhandel

SAINSBURY'S-SALES/
Foto:

Omfanget af kampagner og tilbud i industrien i de forløbende tre måneder har været uden fortilfælde, siger Sainsburys topchef.

Artiklen fortsætter under annoncen

Den britiske supermarkedskæde Sainsbury adm. direktør, Justin King, har udtalt, at julen 2013 har været den hårdeste i hele hans 30-årige karriere, og at omfanget af kampagner og tilbud i industrien i de forløbende tre måneder har været uden fortilfælde.

Det skriver The Telegraph.

Selskabet har rapportet en stigning i salg på kun 0,2 pct og meddeler, at man ikke vil nå den forventede stigning i salg for året på omkring 1,5 pct., men i stedet ende under 1 pct. Det er en generel tendens i sektoren, hvor Tesco ventes at offentliggøre en nedgang i salg på 2 pct.

FILE USA ECONOMY HSBC

- Sainsbury kan være den bedste i denne sektor, der generelt er i tilbagegang, og for første gang i årtier mister markedsandel til unoterede spillere, siger detail-analytiker fra HSBC Dave McCarthy til The Telegraph.

Selvom Sainsburg har fået ros for at være en af de virksomheder der har været bedst til at tilpasse sig krisen, er eksperter bekymrede for profitten i 2014. Virksomheden venter selv at kunderne vil holde yderligere igen med forbruget i 2014, til trods for tegn på generel bedring i den britiske økonomi.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension fik en god start på året med relative høje investeringsafkast til kunderne. Samlet set gav Q1 et positivt afkast på 2,7 mia. kr. for alle investeringer – i samme periode sidste år var dette...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen