Del : SMS
Berlingske Business

Gucci-ejer har mere gang i salget af luksusvarer end ventet

BANKOFCHINA-GUCCI/
ARKIVFOTO. Foto:

Det franske luksusvareselskab Kering kom ud af fjerde kvartal med en omsætningsvækst, der var bedre end det ventede. Selskabets Gucci-mærke viser desuden tegn på, at udviklingen er ved at vende, efter at der er kommet ny chefdesigner.

Artiklen fortsætter under annoncen

Kerings salg røg op med 8 pct. på sammenlignelig basis, fortæller Paris-selskabet. Analytikere havde ifølge Bloomberg News ventet en salgsvækst på 4,1 pct.

Guccis omsætning avancerede med 4,8 pct. mod analytikernes forventning om 1,5 pct. Luksusmærket fik ny chefdesigner - den hidtil relativt ukendte Alessandro Michele - for godt et år siden, og hans opgave var at forny luksusmærket og få sparket gang i salget. Gucci-mærket, der blev grundlagt i 1921, står for to tredjedele af Kerings indtjening.

Modeshow Birger Christensen

Kerings overskud for hele 2015 voksede til 11,6 mia. euro. Til sammenligning havde analytikerne ifølge Bloomberg News ventet et overskud på 11,4 mia. euro.

Kering har - foruden Gucci - luksusmærker som Bottega Veneta, Alexander McQueen, Balenciaga og Stella McCartney samt sportsmærker som Volcom og Puma.

PERMIRA/INTERVIEW

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere