Del : SMS

Godt julesalg for ikonisk smykkekæde

Tifanny
Foto:

Juvelerkæden Tiffany & Co. oplevede en stigning i sit julesalg på 4 pct., hvilket primært er drevet af efterspørgsel i USA og Asien.

Artiklen fortsætter under annoncen

Juvelerkæden Tiffany & Co. oplevede en stigning i sit julesalg på 4 pct., hvilket primært er drevet af efterspørgsel i USA og Asien.

Det globale salg steg i november og december samlet til 1,03 mia. dollar. I samme periode sidste år havde Tiffany ligeledes en vækst i julesalget på 4 pct.

Det oplyste Tiffany fredag.

- Tiffany nød godt af en god juleperiode med generelle salgsresultater, der var på linje med forventningerne, lyder det fra Michael J. Kowalski, der er administrerende direktør hos Tiffany, som fortsætter:

- Ud fra disse salgsresultater og relaterede marginer venter vi, at indtægterne for helåret før diverse fradrag vil svare overens med de seneste prognoser, vi annoncerede i november.

På det amerikanske marked steg salget i perioden 6 pct. til 550 mio. dollar, mens det i den asiatiske region endte på 196 mio. dollar efter en stigning på 5 pct.

Procentvist imponerede markedet i Europa med en vækst på hele 11 pct. til 131 mio. dollar.

I fredagens amerikanske forhandel stiger Tiffany 1,1 pct.


0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere