Del : SMS
Berlingske Business

Globale regler skal bremse virksomheders skatteundragelse

pix-cayman
Cayman Islands er ikke bare en solrigt feriedestination - det er også et kendt skattely. Foto:

Storbritannien, Frankrig og Tyskland ventes at foreslå fælles, globale skatteregler for at undgå, at virksomheder udnytter huller i lovgivningen.

Artiklen fortsætter under annoncen

MOSKVA: Det skal være slut med multinationale virksomheders muligheder for at udnytte forskellige landes skatteregler til deres fordel.

Den britiske finansminister, George Osborne, vil sammen med sine franske og tyske finansministerkolleger benytte weekendens G20-møde i den russiske hovedstad til at slå et slag for globale skatteregler for virksomheder. Det skriver BBC.

En undersøgelse foretaget af OECD har således vist, at de multinationale selskaber kunne udnytte forskelle i skattereglerne i de lande, de opererer i, og de franske, tyske og britiske finansministre vil søge opbakning til at gøre noget ved det fra de andre G20-lande på topmødet.

Rapporten fra OECD viste blandt andet, at virksomheder havde mulighed for at flytte deres skattepligtige fortjenester til lande med lavere skattetryk, ligesom også den stigende e-handel på tværs af landegrænser besværliggør overblikket over, i hvilket land skatten skal betales.

Rapporten »viser, at den globale økonomi har ændret sig voldsomt over det seneste årti, men globale skatteregler har stået stille i næsten et århundrede,« siger George Osborne ifølge BBC.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere