Del : SMS
Berlingske Business

Fusion skaber verdens største flyselskab

US-AMERICAN_Business
Fusionen mellem American Airlines og US Airways skaber verdens største flyselskab med omkring 6.700 flyvninger om dagen. Foto:

Mandag blev verdens største flyselskab officielt en realitet med fusionen mellem American Airlines og US Airways.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det nye selskab skal hedde American Airlines, og det kommer til at have et netværk af næsten 6700 daglige flyvninger til mere end 330 destinationer i mere end 50 lande. Det skriver The Guardian.

»Det er to komplekse organisationer, som skal smeltes sammen over tid. Det er den største udfordring overhovedet. Det bliver ikke nemt, men vi har folk med, der har gjort det før - begge flyselskaber har været igennem en fusion tidligere. Vi har konsulenter om bord, som har gjort det samme med andre luftfartselskaber, så vi tager ved lære af, hvad vi har set andre gøre, og hvad vi selv har oplevet,« siger Doug Parker, tidligere administrerende direktør hos US Airways og nu ansvarlig for det nye selskab, ifølge The Guardian til The Associated Press.

Det var også Doug Parker, der, omgivet af medarbejdere, igangsatte handlen med det fusionerede selskabs aktie, som, ifølge Financial Times steg med 2,7 pct. på den første handelsdag.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere