Del : SMS

Finanshuset UBS løfter indtjening 11 pct. på skattegevinst

SWITZERLAND-ECONOMY-BANKING-UBS
Det schweiziske finanshus UBS har landet en nettoindtjening i fjerde kvartal af 2015, der er 11 pct. bedre end i kvartalet før. Samtidig overgår resultatet analytikernes forventninger. Foto:

Det schweiziske finanshus UBS har landet en nettoindtjening i fjerde kvartal af 2015, der er 11 pct. bedre end i kvartalet før. Samtidig overgår resultatet analytikernes forventninger.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skriver Bloomberg News.

Nettoindtjeningen i sidste kvartal af sidste år lød på 949 mio. schweizerfranc. Analytikere adspurgt af Bloomberg havde ventet, at den ville ende på 911 mio. schweizerfranc.

BRITAIN-COURT-LIBOR-APPEAL/

Det er en skattegevinst, der opvejer et fald i formueforvaltningen, som har krympet finanshusets investeringer.

UBS foreslår herefter et udbytte på 0,85 mio. schweizerfranc per aktie for 2015, mens det var 0,75 schweizerfranc for 2014.

Fremgangen i udbyttet kommer på trods af stramninger af kravene til bankerne fra myndighederne, faldende oliepriser og meget lav aktivitet, når det gælder kunderne. Alligevel har UBS lovet sine investorer at udbetale mindst halvdelen af sin indtjening.

UBS-aktien faldt mandag med 0,7 pct. til 16,52 dollar.

FLSmidth

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere