Del : SMS
Berlingske Business

Ferrari øger overskud med flere solgte biler

FERRARI-IPO
Ferrari. Foto:

Den italienske bilproducent Ferrari, som for bare en uge siden blev børsnoteret i USA, har haft pæn fremgang i salget i tredje kvartal, hvilket også har løftet overskuddet markant.

Artiklen fortsætter under annoncen

Ferrari skibede 1949 biler af sted i tredje kvartal. Det var knap 350 flere end i samme periode året før, og det betød en fremgang i omsætningen på 9 pct. til 723 mio. euro. Fraregner man valutaeffekter, var der dog blot tale om en vækst på 3 pct.

De flere solgte biler gav et løft i driftsoverskuddet EBIT, som steg til 141 mio. euro fra samme periode året før.

RB PLUS Vestager lægger arm med de store om millioner

For hele 2015 regner selskabet med et salg på 2,8 mia. euro, mens driftsoverskuddet før af- og nedskrivninger ses lande på 725-745 mio. dollar.

Efter årets første ni måneder har det amerikanske selskab haft en omsætning på 2,1 mia. kr. og et EBITDA-overskud på 562 mio. euro.

Ferrari

Investorernes reaktion på Ferraris regnskab er til den positive side. Ferrari-aktien stiger 1,1 pct. til 54,45 dollar i det amerikanske formarked og har dermed udsigt til en grøn dag.

Aktien blev onsdag i sidste uge introduceret til kurs 52, og hvis aktien onsdag stiger det, som handlen i formarkedet indikerer, har investorerne ind til videre fået forrentet deres investering med 4,7 pct.

20BUSSergio-Machionne.jpg

Ferrari blev børsnoteret, da selskabets ejer, Fiat Chrysler, satte 10 pct. af aktierne til salg med henblik på at sælge den resterende del næste år.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere