Del : SMS
Berlingske Business

Deutsche Telekom vokser med nye kunder i USA og Tyskland

HUNGARY-MAGYAR TELEKOM/
Foto:

Flere amerikanske mobilkunder og nye tyske bredbåndskunder er blandt årsagerne til, at Deutsche Telekom har haft fremgang i indtjeningen i fjerde kvartal 2015 og overgået forventningerne blandt aktieanalytikerne.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skriver Bloomberg News.

I fjerde kvartal opnåede det tyske teleselskab et driftsoverskud før skat, renter samt af- og nedskrivninger, EBITDA, på 5,14 mia. euro, hvilket var en fremgang på 16 pct. i forhold til samme periode året før.

Fremgangen var også større end ventet, da analytikere adspurgt af Bloomberg havde regnet med et overskud på 5,02 mia. euro.

Den forbedrede indtjening kom i mål på baggrund af en omsætning på 17,9 mia. euro i fjerde kvartal, som var 5 pct. højere end i samme periode året før. Analytikerne havde regnet med et salg på 17,8 mia. euro.

I USA løftede selskabet kundebasen med 8,3 pct. til 63,3 mio. kunder gennem 2015, mens selskabet fremhæver, at der på det tyske marked blev indlemmet mere end 500.000 nye bredbåndskunder i fjerde kvartal 2015.

I forbindelse med regnskabet foreslår det tyske selskab at udbetale et udbytte på 0,55 euro. Det er 0,10 euro højere end i 2014.

For 2016 regner Deutsche Telekom med fortsat fremgang, da forventningerne lyder på et EBITDA-overskud på 21,2 mia. euro. Holder den målsætning stik, vil det være 1,3 mia. euro højere end i 2015.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere