Del : SMS

Den globale arbejdsløshed stiger fortsat

Antallet af arbejdsløse på verdensplan steg i 2012 med fire millioner til 197 millioner og forventes at stige yderligere, viser rapport fra FNs internationale arbejdsorganisation.

Artiklen fortsætter under annoncen

Ifølge Den Internationale Arbejdsorganisation (ILO) gik det værst ud over de unge i 2012. Næsten 13 procent af alle under 24 år var arbejdsløse sidste år. Det oplyser BBC.

Og de dystre tal stopper desværre ikke her. Ifølge rapporten forventes den globale arbejdsløshed at stige med yderligere 5,1 millioner i år og med endnu tre millioner i 2014.

Tendensen afspejler en afmatning i den økonomiske vækst, hvilket især var tilfældet i de udviklede lande, skriver BBC.

Rapporten, »Global Employment Trends 2013«, viser, at seks procent af den globale arbejdsstyrke var uden job i 2012. Den afslører samtidig, at langtidsledigheden ligeledes vokser. Således har en tredjedel af Europas arbejdsløse været uden job i mere end et år.

- Usikre økonomiske udsigter og utilstrækkelige politikker på området har svækket den samlede efterspørgsel, hvilket betyder, at der holdes igen med investeringer og ansættelser, siger ILOs generalsekretær, Guy Ryder, ifølge BBC.

Rapporten lægger op til, at der sprøjtes flere midler i erhvervsuddannelse, således at de unge forberedes til at påtage sig de ledige job, der nu en gang er.

- Dette er et massivt spild af de unges liv og deres talenter og helt ekstraordinært skadeligt for befolkningen og samfundet, siger Guy Ryder.

ILO påpeger, at de lande, der har tilbageholdt lærepladser, såsom Tyskland, Østrig og Schweiz, er de lande med den laveste ungdomsarbejdsløshed.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere