Del : SMS
Berlingske Business

Dårlige resultater koster Manchester United dyrt

pix-united2
Manchester Uniteds træner, Alex Ferguson. Foto:

I det første regnskab siden børsnoteringen må Manchester United melde om nedgang i indtjeningen - og det er fodboldklubben selv ude om.

Artiklen fortsætter under annoncen

Manglende resultater i bl.a. Champions League kan mærkes i den nyligt børsnoterede engelske fodboldklub Manchester United.

I klubbens første regnskab siden børsnoteringen må den melde om et fald i årsomsætningen på grund af den manglende deltagelse i slutspillet i den europæiske turnering. Bundlinjen lyder på 23 millioner pund, men det skyldes udelukkende udskydelse af skat.

Hvis det ikke var tilfældet, så ville den være blodrød, skriver avisen Daily mail.

pix-united

Det er dog bemærkelsesværdigt, at klubben for første gang kan melde, at indtægterne fra den kommercielle del overstiger den fra såvel billetter som TV-rettigheder. De kommercielle indtægter dækker over den omsætning, der blandt andet er skabt på baggrund af sponsorbidrag og salg af merchandise.

Ændringen skyldes dog til dels, at der netop på grund af de skuffende sportslige resultater kom færre indtægter fra seere og tilskuere.

Gælden i Manchester United er stadig tårnhøj. Klubben skylder 436 millioner pund til kreditorer, fremgår det af regnskabet. Til manges store skuffelse blev kun en lille del af provenuet fra børsnoteringen i New York i august brugt til at nedbringe gælden.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere