Del : SMS

Chemchina er klar til at kæmpe for europæisk erobring

Chemchina
Kinesiske Chemchina forsøger at komme politisk modstand i forkøbet forud for overtagelsen af den schweiziske fødevarevirksomhed Syngenta. På billedet ses Michel Demare, repræsentant for Syngenta, og Ren Jianxin, repræsentant for ChemChina under en pressekonference. Foto:

Kinesiske Chemchina forsøger at komme politisk modstand i forkøbet forud for overtagelsen af den schweiziske fødevarevirksomhed Syngenta.

Artiklen fortsætter under annoncen

Chemchina har budt 43,8 mia. dollar for Syngenta, hvilket er den største oversøiske kinesiske overtagelse nogensinde.

Det skriver Financial Times.

Handlen understreger en spirende tendens i 2016, hvor Kina er involveret i fire ud af fem af de største handler på tværs af landegrænser. I USA og Europa har kinesiske virksomheder i alt udbudt 61,7 mia. dollar i købstilbud.

SYNGENTA AG-M&A/CHEMCHINA

Syngenta og Chemchina har meddelt investorerne, at det kinesiske kemikalieselskab har planer om at fremlægge handlen for den amerikanske Committee om Foreign Investment (CFIUS) for at tackle en mulig amerikansk blokering, hvilket ingen af parterne forventer vil blive et problem.

Chemchina vil sammen med Syngenta udvikle løsninger til den kinesiske landbrugssektor, der i dag er underlagt et stramt forbud mod dyrkelsen af genmodificerede korn.

20BUSGENERAL-ELECTRIC-RESUL.jpg

Da blot 10 pct. af Kinas areal kan benyttes til landbrug, som skal brødføde landet, der rummer mere en 20 pct. af jordens befolkning, håber Chemchina på et fremtidigt forspring på det kinesiske marked.

kina

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere