Del : SMS

Amazon-ejer køber Washington Post

FILES-US-MEDIA-INDUSTRY-NEWSPAPERS-EARNINGS-INTERNET-WPOST
Overskrift
Ejeren af Amazon.com, Jeff Bezos, køber Washington Post for 250 mio. dollar (1,4 mia. kroner). Foto:
WASHINGTONPOST-BEZOS/
Overskrift
Ejeren af Amazon.com, Jeff Bezos, køber Washington Post for 250 mio. dollar (1,4 mia. kroner). Foto:

Den amerikanske avis The Washington Post får ny ejer efter fire generationer i Graham-dynastiets hænder.

Artiklen fortsætter under annoncen
Amazon.com-stifteren Jeff Bezos betaler 250 mio. dollar (1,4 mia. kroner) for det hæderkronede dagblad og tilknyttede publikationer.

Amazon.com får ingen rolle i købet, og det er Bezos selv, der har købt avisen. Han bliver eneejer, når handlen er gennemført, hvilket sandsynligvis vil ske inden for 60 dage.

The Washington Post er blandt andet avisen bag afsløringen af Watergate-skandalen og har i flere årtier været en af de ledende avistitler i USAs forbundshovedstad Washington.

Avisen har imidlertid lidt økonomiske tab i de seneste år, hvor de traditionelle nyhedsmedier har oplevet pres fra internetmedier samt tab af læsere og annoncører.

Den administrerende direktør for medievirksomheden The Washington Post Co., Donald Graham, siger, at avisen »kunne have overlevet under selskabets ejerskab og været rentabelt i en overskuelig fremtid. Men vi ønskede at gøre mere end at overleve. Jeg siger ikke, at dette garanterer succes, men det giver os en langt større chance for succes,« siger han til The Washington Post.

Jeff Bezos er en af verdens rigeste med en anslået formue på 25 mia. dollars (141 mia. kroner).

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere