Del : SMS
Berlingske Business

Aldi vil være størst i USA

aaa
Foto:

Den tyskbaserede discountkæde vil hæve antallet af butikker i USA med 50 procent.

Artiklen fortsætter under annoncen
Mens Aldi er ude i hård kamp på det danske marked, så satser den tyskbaserede kæde af discountsupermarkeder på markant ekspansion i USA. Aldi vil ganske enkelt være størst i USA målt på antal butikker. Det skriver wsj.com.

Aldi har i forvejen knap 1.300 butikker, primært i det østlige og midtvestlige USA og har planer om at vokse med 50 procent på antallet af butikker. Den store rival, Save-A-Lot, har pt 1.334 butikker, men har modsat Aldi ikke fart på ekspansionsplanerne.

Aldi begrunder satsningen med en øget efterspørgsel på det amerikanske marked, hvor økonomisk pressede forbrugere i stigende grad søger mod discountkæder, hvor priserne holdes særligt lave, fordi butikkerne har minimale omkostninger. Aldi undgår eksempelvis mærkevarer til fordel for egne mærker, ligesom kæden bruger meget få kræfter på præsentation af produkterne.

Mens den opskrift tilsyneladende virker på det amerikanske marked, så er Aldi løbet ind i alvorlige problemer på det danske marked. Således gør kæden klar til at lukke flere af sine danske butikker. Det sker efter fem års katastrofekurs, hvor kædens resultat år efter år er faldet. 

De dårlige regnskabstal kommer i halen på massiv kritik af Aldi for selskabets behandling af sine danske ansatte. 

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere