Berlingske Business

Tryg overtager FDMs forsikringsportefølje

Billede
Foto: Torben Christensen/Scanpix 2015 Foto:

Tryg overtager FDM's forsikringsportefølje, der tæller godt 20.000 medlemmer.

Det oplyser Tryg i en meddelelse.

- Sammen skal FDM og Tryg udvikle skræddersyede produkter og fordele til organisationens forsikringskunder. Tryg ansætter derfor over 30 nye medarbejdere til at betjene de nye kunder i et dedikeret team, oplyser forsikringskoncernen.

Med overtagelsen af FDM's forsikringsportefølje er Tryg i gang med at indfri ambitionerne om at udvide sin markedsposition.

Billede

Det skal blandt andet ske gennem opkøb. Overtagelsen giver en vækst i den danske privatforretning på fire pct.

- Vi er både meget glade for og stolte over, at FDM har valgt os som deres fremtidige strategiske samarbejdspartner. FDM har en meget attraktiv kundegruppe, som vi glæder os til at servicere. I dag har cirka hver tiende FDM-medlem valgt at have forsikringer gennem organisationen med de medlemsfordele, det giver. Med det rette fokus og en strategisk indsats tror jeg ikke, det er urealistisk, at det kunne blive til hver femte, siger Johan Kirstein Brammer, direktør for Trygs privatforretning.

Tryg overtager de nye forsikringskunder fra LB Forsikring 1. januar 2018 med forbehold for de nødvendige myndighedsgodkendelser.

Stormen Urd

Kunderne kommer ikke til at mærke forskel på skiftet, fastslår FDM. Medlemmerne vil fortsætte med at have præcis de samme vilkår og lave priser, som de har i dag.

/ritzau/FINANS

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

I øjeblikket er der ikke tegn på, at inflation i Europa vil bide sig fast i de kommende år, fortæller investeringsdirektør Henrik Olejasz Larsen fra Sampension. Billedet ser lidt anderledes ud i USA,...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen