Del : SMS
Berlingske Business

Toms Gruppen fyrer topchefen

Onsdag - Toms
Jesper Møller fratrådte som adm. direktør i Toms Gruppen som følge af dårlige resultater. Foto:

Jesper Møller fratræder som adm. direktør i Toms Gruppen med øjeblikkelig virkning som følge af dårlige resultater.

Artiklen fortsætter under annoncen
Efter ni år som topchef i Toms Gruppen fratræder Jesper Møller i dag sin stilling.

»Toms Gruppen har i de senere år været udfordret af ændrede markedsvilkår og ikke tilfredsstillende resultater, og for at imødekomme den nødvendige omstilling og tilpasning er der behov for nyt lederskab i Toms,« skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Toms har de seneste år haft en jævnt stigende omsætning, der toppede sidste år i 1,8 milliarder kr. Men indtjeningen har været yderst svingende. Sidste år styrtdykkede driftsresultatet til 28 mio. kr. fra 69 mio. året før, mens bundlinjen skrumpede til 18 mio. fra 54 mio. kr. i 2012.

Læs også: Rapport: Få et hurtigt overblik over chokolademarkedet i Danmark

En ny adm. direktør for Toms Gruppen forventes offentliggjort snarest, men frem til en ny direktørs tiltræden vil Villy Rasmussen, tidligere formand for Toms Gruppens bestyrelse og nuværende næstformand for Toms Fondens bestyrelse, varetage funktionen som adm. direktør i Toms Gruppen.

»Jeg vil gerne benytte lejligheden til at takke Jesper for hans mangeårige engagement i at få Toms Gruppen igennem en periode med mange strukturelle og markedsmæssige udfordringer, men vi er blevet enige om, at der nu er behov for nyt lederskab for at bringe virksomheden videre,« skriver Royal Unibrew-bossen Henrik Brandt, der blev bestyrelsesformand i Toms Gruppen i midten af marts.

Jesper Møller kom til Toms Gruppen i 2005 fra en stilling som direktør i ISS. Inden da havde han været adm. direktør i Coca-Cola Tapperierne i Danmark.

Jesper Møller har endvidere været formand for Dansk Industri i årene 2008-2012.

Læs også: Kom bag om økonomien i fødevare- og nydelsesmiddelindustrien i vores analyser

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere