Del : SMS
Berlingske Business

Sun Lollys nye boss er til rock

17BUSPix-Soeren-Holm-Jensen.jpg
Administrerende direktør i CO-RO, Søren Holm Jensen, er til rock og sport. Foto: Claus Bech

Der er tempo over 46-årige Søren Holm Jensen. Som ny topchef har han store ambitioner for saftvirksomheden CO-RO, herhjemme især kendt for isen Sun Lolly.

Artiklen fortsætter under annoncen

Rockmusik, gerne noget med guitar. Det er lige, hvad energibundtet Søren Holm Jensen, ny topchef i saftvirksomheden bag mærkerne Sunquick, Suntop og Sun Lolly godt kan lide.

Han er stor fan af den amerikanske legende, rock and roll-sanger og sangskriver Lou Reed, der havde indflydelse på udviklingen af punkrock og alternativ musik.

Flittig koncertgæst

Frederikssund-virksomheden CO-ROs nye administrerende direktør Søren Holm Jensen elsker at gå til koncerter.

Hvert år er han som regel at finde på Roskildefestivalen. I næste måned skal han til koncert i i DRs Koncerthuset med den australske rocksanger Nick Cave.

aa

Den 46-årige Søren Holm Jensen er ligeledes vild med sport. Direktøren dyrker meget sport, lige fra tennis til squash, golf og løb.

Så der er fart over feltet i Søren Holm Jensens univers. Som ny topchef i den stærkt voksende saft- og juicevirksomhed CO-RO i Frederikssund, en af verdens førende leverandører af frugtbaserede drikke, har han høje ambitioner om mere vækst.

Virksomheden er allerede en international succes. Med en omsætning på 1,7 milliarder kroner og et overskud efter skat på den gode side af 200 millioner kroner har firmaet, der har det meste salg på fjerne markeder i Mellemøsten og Kina, aldrig gjort det bedre.

15busPix-Startup.jpg

Søren Holm Jensens strategi er at sætte meget mere turbo på innovationen. Han vil have udviklet nye produkter og nye markeder i Europa, Afrika og Asien.

Søren Holm Jensen arbejdede i 13 år i Carlsberg, senest som kommerciel direktør og næstkommanderende i Carlsbergs vesteuropæiske forretning. Her fik han ry for at være en mand, der sætter initiativer i gang og holder tempoet.

»Der er rigtig meget energi og drive i ham. Han kæmper for de sager, han mener er rigtige,« siger Jørn Tolstrup Rohde, chef for Carlsberg i Vesteuropa.

Den nye direktør for den nordsjællandske saft- og juicevirksomhed er et socialt væsen, der både forstår at begå sig rigtigt på de bonede gulve i bestyrelseslokalerne og ude blandt almindelige kunder.

12busbog.jpg

Når ledelsen og andre medarbejdere fra Carlsberg Vesteuropa var ude med kunder rundt om i Europa, havde han det som en fisk i vandet.

Især under aftenbesøg på cafeer, barer, restauranter og til koncerter på spillesteder. Steder hvor Carlsbergs øl og vand bliver solgt. For Søren Holm Jensen er en festlig mand, der kan tale med alle.

Men den slags ture kommer han nok til at savne i sin nye stilling på juice- og saftvirksomheden. For der er ikke meget bar eller koncert over Suntop eller Sun Lolly. Det er nok ikke dér, den slags kan afsættes.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere