Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Stjerneinvestorer sætter tænderne i vegetarburger

BERKSHIRE-BUFFETT/
Foto:

Investorer som Bill Gates, Li Ka-shing og Facebook-medstifter Dustin Moskovitz deltager alle i en ny investeringsrunde for Impossible Foods, et Silicon Valley-baseret selskab, der producerer plantebaserede alternativer til kød.

Investorer som Bill Gates, Li Ka-shing og Facebook-medstifter Dustin Moskovitz deltager alle i en ny investeringsrunde for Impossible Foods, et Silicon Valley-baseret selskab, der producerer plantebaserede alternativer til kød.

Det skriver Financial Times.

I alt får det seks år gamle selskab 75 mio. dollar i ny kapital, der skal bruges til at sætte fart på selskabets udvidelse. Selskabet har nu i alt indsamlet 250 mio. dollar.

Impossible Foods er stiftet af Stanford-professoren Pat Brown, som ville forbedre folks sundhed og reducere køds effekt på miljøet uden at gøre op med forbrugernes lyst til at spise kød. Han opfandt derfor en metode, der anvender soja-leghæmoglobin, til at skabe et produkt, der smager "identisk" med rigtigt kød.

pix-Buffett

Impossibles patenterede burgerbøf sælges i øjeblikket i 50 restauranter i USA. Selskabets nye fabrik, der åbner om få uger, vil dog øge selskabets salg fra få tusind burgere om måneden til flere millioner. På sigt vil selskabet ifølge sin finansdirektør, David Lee, ikke udelukke at være leverandør til store kæder som for eksempel McDonald's.

- Vi vil gerne være leverandør for ethvert stort selskab, som sælger kødprodukter. Vores mål er at konkurrere med kødprodukter på ethvert marked, siger David Lee til Financial Times.

28BUSJohn-Mackey-090815.jpg

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen