Del : SMS
Berlingske Business

Scandinavian Tobacco Group forbereder cubansk indtog

Anders Colding Friis, adm. direktør Scandinavian Tobacco Group.
Anders Colding Friis, adm. direktør Scandinavian Tobacco Group holder en cigar. Foto:

Scandinavian Tobacco Group (STG), der børsnoteres 10. feb., har som ambition om at bruge cubansk tobak i selskabets håndrullede cigarar.

Artiklen fortsætter under annoncen

Den danske tobaksgigant indleder derfor samtaler med styret i østaten, som er kommet mere ind i varmen hos blandt andet USA, der ventes at ophæve sin handelsembargo inden for de kommende år.

Det skriver Børsen.

29BUSScandinavian-Tobacco#2.jpg

Ifølge prospektet, der er blevet fremlagt forud for STG's børsnotering, fremgår det, at håndrullede cigarer udgør 29 pct. af koncernens salg, og administrerende direktør, Niels Frederiksen, ser det derfor som vigtigt at få et samarbejde med Cuba.

»Vi forudser en opblødning i relationerne med Cuba inden for to til tre år, og der vil vi gerne sikre os, at vi parallelt med en ophævelse af embargoen også får adgang til at sælge cigarer med cubansk tobak. Det er klart, at cubanske cigarer er et stort varemærke, og vi ville stå stærkere i konkurrencen hvis vi også kunne sælge cubanske cigarer«, siger Niels Frederiksen til Børsen.

BM

For at STG kan få gavn af en ophævet handelsembargo kræver det dog, at Cuba på sin side bløder op for det statslige monopol på tobak, der har ligget på markedet siden 1962.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere