Del : SMS
Berlingske Business

Sabmiller ønsker mere tid til fusion med AB Inbev

FILE BELGIUM AB INBEV SABMILLER BUSINESS TAKEOVER
Foto:

De to bryggerier Sabmiller og AB Inbev har brug for mere tid til få styr på den planlagte fusion mellem selskaberne.

Artiklen fortsætter under annoncen

Derfor har Sabmiller planer om at spørge de britiske myndigheder om at forlænge fristen for et formelt købstilbud, der ellers står til at udløbe onsdag klokken 18 dansk tid.

Det skriver Bloomberg News med henvisning til anonyme kilder tæt på selskabet.

HEINEKEN-RESULTS/

Ifølge nyhedsbureauet har både Sabmiller og AB Inbev brug for mere tid til at få styr på finansiering og sikre opbakning hos aktionærerne.

De anonyme kilder understreger dog, at det ikke er sikkert, at selskaberne vil søge om at få udskudt deadline.

De to selskaber har allerede én gang fået skubbet deadline, da de 13. oktober nåede til foreløbig enighed om en handel til en værdi af knap 700 mia. kr., hvor AB Inbev betaler 44 pund per Sabmiller-aktie.

US-BURGEONING-CRAFT-BEER-INDUSTRY-CREATES-NICHE-MARKET-FOR-LIMIT

Hvis fusionen går igennem, vil det skabe det med afstand største bryggeri på verdensplan. Heineken vil blive nummer tre, mens Carlsberg vil være nummer fire.

Hverken Sabmiller, AB Inbev eller den pågældende britiske myndighed, London's Panel on Takeovers and Mergers, har ønsket at kommentere historien over for Bloomberg News.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Trump har sat en lille kæp i det globale klimahjul ved at genåbne tidens mest kontroversielle olieledninger. Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvorfor det alligevel er det økonomiske ra...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen