Del : SMS

Royal Unibrew imponerede trods kedeligt sommervejr

aaa
Foto:

Royal kunne mærke større efterspørgsel efter nye typer drikkevarer. Derfor lancerede man en økologisk øl.

Artiklen fortsætter under annoncen

København: På trods af et kedeligt sommervejr i Nordeuropa formåede det danske bryggeri Royal Unibrew alligevel at levere fremgang på bundlinjen i det forgangne år.

Det fremgår af selskabets regnskab for 2015.

Royal Unibrew hev et overskud hjem på 711 millioner kroner i 2015 mod 624 millioner kroner året før.

- Det gode resultat skyldes vores regionale drikkevarestrategi med lokal nærhed til vores forbrugere i kombination med solide kunderelationer samt engagerede og kompetente medarbejdere overalt i organisationen, lyder det fra administrerende direktør Henrik Brandt.

I regnskabet fortæller Henrik Brandt, at selskabet oplever en større efterspørgsel på nye og andre varer. Derfor lancerede man i 2015 som de første i Danmark en økologisk øl, lyder det i regnskabet.

Selskabet er repræsenteret i det meste af Europa, og i Danmark er Unibrew den næststørste spiller på markedet efter Carlsberg.

Royal Unibrew noterer sig i regnskabet, at en øget fokus på sponsorater har været med til at give selskabet en større plads i danskernes bevidsthed.

- Fremgangen på det danske marked afspejler også vores prioritering af at sikre nærvær til forbrugerne. Det sker blandt andet via lokalt forankrede sponsorater til for eksempel fodboldklubben AGF.

Men det middelmådige sommervejr satte ifølge selskabet en dæmper på danskernes og tyskerens lyst til at drikke kolde øl.

- I Danmark og Tyskland skønnes det, at danskernes forbrug af øl og læskedrikke grundet det dårlige sommervejr var mindre i 2015 end i 2014, skriver Unibrew i regnskabet.

I det forgange år omsatte Royal Unibrew for næsten det samme i som året før år. I alt blev der solgt øl og drikkevarer for 6032 millioner kroner, og det er 24 millioner kroner færre end sidste år.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere