Del : SMS
Berlingske Business

Pølsemænd udfordrer congo-bajeren

pølsevogn
Foto:

250 pølsemænd parat til at udfordre Cocio. De melder sig klar til sælge et alternativ til den hæderkronede congo-bajer.

Artiklen fortsætter under annoncen

Rettelse: Artiklen kunne tidligere forstås som om, at Cocio ikke mere er at findes i pølsevognenes sortiment, hvilket ikke er korrekt. Der er tale om, at der kommer endnu en vare på hylderne. Red.

___________________________________

Fra næste måned bliver der konkurrence på hylderne hos landets pølsevogne. Chokolademælken fra Cocio kommer til at stå skulder ved skulder med Pølsemandens egen chokolademælk, som den hedder.

Det meddeler Foreningen af Pølseforhandlere, der har i omegnen af 250 medlemmer.

Allerede sidste år stod det klart, at alt ikke var vel mellem det nu Arla-ejede Cocio og pølsemændene. Stridens kerne var de rabatordninger, der blev ændret eller afskaffet i januar 2011 i forbindelse med, at Cocio holdt op med at sende konsulenter ud til pølsevognene. Det blev der dog fundet en løsning på, og efterfølgende har foreningen afblæst striden.

Alligevel har pølsemændene i foreningen nu valgt at gå i infight med mejerigiganten. I samarbejde med producenten BB Kantineservice satser de nu på, at kunder fremover kan lokkes til at smøre ganerne med pølsemændenes egen chokolademælk.

Formand for foreningens Vestjyske afdeling, Kæld Thygesen, beskriver selv det nye produkt med meget rosende ord.

"Vi har igennem seks måneder arbejdet med denne lancering. Der var tre leverandører på banen, som gerne ville producere for os. Efter mange blindsmagninger og lidt justering har vi fundet en rigtig fyldig og cremet chokolademælk, som falder i god smag," siger han og sætter trumf på:

"Flaskens indhold er 50 cl. - det vil sige 25 procent mere end Cocio."

Den nye chokolademælk står klar hos grossisterne i slutningen af maj. Derefter følger en reklamekampagne i samarbejde med pølseproducenten Steff-Houlberg.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere