Del : SMS
Berlingske Business

Pepsi klar med fedt-blokerende sodavand

pix-pepsi
Pepsi Special sælges - foreløbig - kun til sodavandselskere i Japan. PRESSEFOTO

Pepsi i Japan har lanceret en ny læskedrik indeholdende dextrin, der angiveligt skal reducere optagelse af fedt i kroppen.

Artiklen fortsætter under annoncen

Pepsi Special. Navnet alene afslører ikke, hvad der ved sodavandsproducentens nyeste læskedrik er så ”specielt.”

Pepsi Japan har netop lanceret Pepsi Special, som er en cola-smagende sodavand, der indeholder dextrin, skriver dailymail.co.uk. Dextrin er en fiber, der angiveligt skal reducere kroppens optagelse af fedt, hvilket har vist sig efter forsøg på rotter. Her reducerer dextrin kroppens optagelse af fedt samt sænker kolesteroltallet.

Pepsi Japan markedsfører dextrin-sodavanden i en sort flaske med guld, og det er meningen, at den skal henvende sig især til yngre japanske mænd, der har fokus på krop og sundhed. Dextrin er dog endnu ikke bevist at have samme effekt på mennesker.

52

”Jeg tror, det er usandsynligt, at drikken her kan gøre en forskel på, hvor meget fedt du optager,” siger Sue Baic, en talsperson fra British Dietetic Association til dailymail.co.uk og fortsætter:

”Jeg kan ikke se nogen studier, der viser, at dextrin virker på mennesker. Selv om det har en effekt på rotter, så betyder det ikke, at det har den samme effekt på mennesker.”

Pepsi har før lanceret usædvanlige sodavandsprodukter på det japanske marked. Tidligere har de solgt læskedrikke med yoghurt og agurke-smag. Med Pepsi Special følger Pepsi Japan lige i hælene på det japanske bryggeri Kirin, der allerede har en sukkerfri dextrin-læskedrik på markedet. De håber at kunne få samme succes med den fedtblokerende sodavand som konkurrenten.

Foreløbig er det kun Pepsis distributør i Japan Suntory International, der har glæden af at kunne sælge sodavanden. Hvornår – og om – den kommer til Europa, melder Pepsi ikke noget om.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere