Berlingske Business
LIVE
12:19 København Zoo skal have ny direktør

Morgenmad pynter på svigtende salg hos McDonald's

McDonalds - 20170123153343505_
Burgergiganten McDonald's satser i højere grad på at servere andet end burgere og pomfritter. Det har ifølge selskabet selv båret frugt i det seneste kvartalsregnskab. Free/Colourbox

Omsætningen falder for tiende kvartal i træk, men denne gang ikke så meget, som det var forventet.

New York. Verdens største fastfoodkæde, McDonald's, solgte mere i fjerde kvartal af 2016, end analytikerne havde forventet.

Det er især kædens satsning på morgenmad, der har lokket flere kunder i butikken, fremgår det af regnskabet ifølge Reuters.

Alligevel er det tiende kvartal i streg, at omsætningen falder for McDonald's på verdensplan.

I alt blev der langet blandt andet burgere, cola, kaffe og morgenmad over disken for 6,03 milliarder dollar, hvilket svarer til næsten 42 milliarder kroner.

Det var en smule mere end de 5,99 milliarder dollar, som analytikerne havde sigtet efter.

McDonald's erklærer sig tilfreds med regnskabet, som virksomheden mener, er udtryk for en succesfuld ny strategi, som blev lanceret i 2015.

FILES-US-BRITAIN-LUXEMBOURG-FOOD-TAXATION-MCDONALDS

- For McDonald's var 2016 et år med en meningsfuld forandring, hvor vi fokuserede mere på nøgleelementerne i vores nye plan, siger administrerende direktør Steve Easterbrook ifølge AFP.

Han nævner et større fokus på kundernes ønsker som en vigtig del af strategien.

Selv om omsætningen falder igen, er der forsat sorte tal på bundlinjen. Her blev overskuddet i fjerde kvartal på 1,19 milliarder dollar. Det svarer til 8,2 milliarder kroner.

mcd

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen