Berlingske Business

Modemilliardær køber prins Joachim ud af fransk forretning

Prins Joachim
 prins Joachim og lensgreve Bendt Wedells har solgt deres andel af den franske gren af forretningen De 5 Gaarde. Foto:

Stifter af modekoncernen Bestseller, Troels Holch Povlsen, har købt prins Joachim og lensgreve Bendt Wedell ud af stort sydfransk landbrug til en vurderet værdi på 125 millioner kroner.

Artiklen fortsætter under annoncen

Han har skabt landets største modetøjkoncern i Bestseller, og nu bliver Troels Holch Povlsen eneejer af et sydfransk landbrug, efter han har købt selveste prins Joachim og lensgreve Bendt Wedells andel af den franske gren af forretningen De 5 Gaarde.

Det skriver Dagbladet Børsen.

De 5 Gaarde har prins Joachim, lensgreve Bendt Wedell og Troels Holch Povlsen som ejere, og med opgivelsen af de franske aktiviteter overtog Bestseller-stifteren sin royale og adelige partneres andele af den sydfranske landbrugsejendom, som de tre hidtil har ejet i fællesskab.


Det fremgår ikke, hvad Troels Holch Povlsen har givet for den 1200 hektar store ejendom ved Middelhavet, men ejendommen har været værdisat til 125 millioner kroner.

Der er ifølge Bendt Wedell ingen dramatik i handlen.

»Det har ikke været muligt for De 5 Gaarde at sælge de røde ris, som produceres dernede, i Danmark. De er for dyre. Derfor passer ejendommen, som vi ellers har været rigtig glade for, ikke ind i De 5 Gaarde,« siger lensgreven til Børsen og fortæller videre, at Troels Holch Povlsen vil fortsætte med at drive landbruget i det franske.

I forvejen ejer Holch Povlsen-familien blandt andet de to østjyske godser Gyllingnæs og Constantinsborg.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Afkastene i Sampensions markedsrenteprodukt 3 i 1 Livspension har været ganske pæne og landede i 2016 på 8,4 % for en 45-årig kunde med moderat risiko. Dermed placerer Sampension sig foran mange konkurrenter på årets afkast.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen