Del : SMS

Modemilliardær køber prins Joachim ud af fransk forretning

Prins Joachim
 prins Joachim og lensgreve Bendt Wedells har solgt deres andel af den franske gren af forretningen De 5 Gaarde. Foto:

Stifter af modekoncernen Bestseller, Troels Holch Povlsen, har købt prins Joachim og lensgreve Bendt Wedell ud af stort sydfransk landbrug til en vurderet værdi på 125 millioner kroner.

Artiklen fortsætter under annoncen

Han har skabt landets største modetøjkoncern i Bestseller, og nu bliver Troels Holch Povlsen eneejer af et sydfransk landbrug, efter han har købt selveste prins Joachim og lensgreve Bendt Wedells andel af den franske gren af forretningen De 5 Gaarde.

Det skriver Dagbladet Børsen.

De 5 Gaarde har prins Joachim, lensgreve Bendt Wedell og Troels Holch Povlsen som ejere, og med opgivelsen af de franske aktiviteter overtog Bestseller-stifteren sin royale og adelige partneres andele af den sydfranske landbrugsejendom, som de tre hidtil har ejet i fællesskab.


Det fremgår ikke, hvad Troels Holch Povlsen har givet for den 1200 hektar store ejendom ved Middelhavet, men ejendommen har været værdisat til 125 millioner kroner.

Der er ifølge Bendt Wedell ingen dramatik i handlen.

»Det har ikke været muligt for De 5 Gaarde at sælge de røde ris, som produceres dernede, i Danmark. De er for dyre. Derfor passer ejendommen, som vi ellers har været rigtig glade for, ikke ind i De 5 Gaarde,« siger lensgreven til Børsen og fortæller videre, at Troels Holch Povlsen vil fortsætte med at drive landbruget i det franske.

I forvejen ejer Holch Povlsen-familien blandt andet de to østjyske godser Gyllingnæs og Constantinsborg.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere