Del : SMS

Meyers mad-imperium har stadig vokseværk

pix-meyer
Claus Meyers edderkoppespind af forretninger dækker nu over knap 500 ansatte og en omsætning på 425 millioner kroner. arkivfoto Foto:

Kendis-kokken Claus Meyers har nu knap 500 ansatte og en omsætning på 425 millioner kroner om året.

Artiklen fortsætter under annoncen
Der er løbet meget olie på panden, siden Claus Meyer fik sin debut i Meyers Køkken på DR1 i 1991. Siden da er Claus Meyers madforretninger vokset voldsomt, og i dag dækker forretningsimperiet over 13 selskaber, 492 ansatte og en tre-cifret millionomsætning.

Mad-imperiet dækker nu over alt fra æbleplantager til chokoladeproduktion og et hotel i udkantsdanmark til verdens bedste restaurant Noma.

Og ifølge årsregnskabet for 2011 i Claus Meyer Holding, går det stærkt fremad. Madkoncernen har således en vækst på hele 27,7 procent i omsætningen, der dermed ender på hele 425 millioner kroner. Til gengæld kommer der ikke helt tilsvarende mange penge ud af den ekstra omsætning. Resultatet efter skat ender således på 16,4 millioner kroner, hvilket 23,3 procent mere end året før.

Til BT Claus Meyer


Det skal ses i forhold til, at forretningen for fire år siden blot havde 282 ansatte, en omsætning på 208,7 millioner kroner og et overskud på en million kroner. Dengang var afkastningsgraden på 4,6 procent og egenkapitalforrentningen på 10 procent. I dag lyder tallene på 21,4 procent og 50,9 procent.

Selvom Claus Meyer er kendt som TV-kok, så er hans uddannelsesbaggrund en ganske anden. Claus Meyer er nemlig uddannet cand.merc fra Handelshøjskolen med speciale i opstart og udvikling af virksomheder.

Det er ikke lykkedes Business.dk at få en kommentar fra Claus Meyer.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere