Del : SMS
Berlingske Business

McDonalds bør åbne en restaurant om dagen i Kina

MCDONALDS/
Overskrift
De gyldne buer er kendt i jorden rundt - MCDonalds er verdens største restaurantkæde. Foto:
pix-mcd-kvadratisk
Overskrift

I kampen om det kinesiske marked mod konkurrenten Yum burde fastfood-giganten McDonalds åbne en ny restaurant hver dag - i øjeblikket åbner en ny hver anden dag.

Artiklen fortsætter under annoncen
I 2010 steg omsætningen for kinesiske fastfoodkæder med 12 procent til 9,3 mia. dollar. Kæden Yum havde i 2010 en markedsandel på 40 procent, mens McDonalds, der er verdens største restaurantkæde havde 16 procent.

For at give Yum hård konkurrence, vil McDonalds nu sætte ind på franchise-området, som i Kina kun dækker over seks restauranter, skriver Bloomberg.

"Vi burde åbne en restaurant hver eneste dag i de næste tre til fire år i Kina. I øjeblikket åbner vi en hver anden dag. Inden for en periode på seks år skal franchise-restauranterne nå op på 20 procent," siger Peter Rodwell der er formand hos MacDonalds i Asien.

Kæden forventer at udvide fra 1.300 til 2.000 restauranter inden 2013 og alene i år skal der ansættes 50.000 nye medarbejdere i Kina, heraf 1.000 universitetsuddannede som managere, skriver Bloomberg.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere